Ce sunt codurile QR?
Probabil ați observat un cod de bare pătrat lipit pe un stâlp de lumină cu graffiti sau pe spatele unei cărți de vizită.
Codul pixelat, în formă de pătrat, se numește cod QR. Vă ajută să descărcați aplicații, vă oferă acces fără contact la meniul unui restaurant, pot fi găsite pe panouri publicitare și pe site-uri web sau rețele sociale pentru a promova articole și oferte.
În ciuda faptului că a fost o invenție de la mijlocul anilor 90, codul QR nu a câștigat un impuls real până în era smartphone-urilor. Dispozitivele mobile au permis ca marca digitală să fie utilizată în moduri mai dinamice și mai diverse, făcându-l o modalitate ușoară – și în era unei pandemii, fără contact – de a conecta și de a partaja informații.
Iată ce trebuie să știți despre codurile QR.
Ce este un cod QR?
Inventat în 1994 de Masahiro Hara, inginer-șef al Denso Wave, o companie japoneză și subsidiară a Toyota, codul QR a fost folosit inițial pentru a urmări vehiculele și piesele pe măsură ce se deplasau prin procesul de fabricație.
Prescurtare de la Quick Response, codurile QR sunt un tip de cod de bare ușor de citit cu dispozitive digitale precum smartphone-urile. Ele stochează informații ca o serie de pixeli într-o grilă pătrată care poate fi citită în două direcții - de sus în jos și de la dreapta la stânga - spre deosebire de codurile de bare standard care pot fi citite doar de sus în jos.
Codurile QR pot stoca aproximativ 7.000 de cifre sau aproximativ 4.000 de caractere, inclusiv semnele de punctuație și caracterele speciale. De asemenea, poate codifica informații precum numere de telefon sau adrese de internet. Dispunerea fiecărui cod QR variază în funcție de informațiile pe care le conține, iar asta modifică aranjamentul modulelor sale negre.